Пісня льоду і полум'я - Джордж Реймонд Річард Мартін

Так часто буває - книги написані давно, але популярності вони не мають. І в один прекрасний момент історія, написана у них, набуває просто неймовірної актуальності, знімається один із моїх найулюбленіших серіалів. Джордж Мартін створив просто чудову серію епічних фентезі романів з історією, яка тримає тебе кожної сторінки, кожного епізоду.





















Як сам Мартін признався, джерелом натхнення для нього був цикл романів "Прокляті королі" Моріса Дрюона, який складався із семи томів. В Україні переклад цієї саги з'явився дякуючи видавництву Країна Мрій та перекладу Наталії Тисовської. Уже видано три книги цього циклу, які оформлені у чорній обкладинці та героями із серіалу. Дуже хороша новина від Країни Мрій - готується до друку четверте видання "Бенкет круків", яке найближчим часом буде лежати на книжкових полицях України.

Дуже цікаво, що "Пісня льоду і полум'я" у всіх каталогах, сайтах, журналах фігурує як один із найвидатніших фентезійних романів у світі. Хоча фентезійних елементів, створінь там не дуже багато. Основну увагу Мартін приділяє якраз політичним, родинним міжусобицям, які підносяться на такий рівень, що інколи здається, яким чином все це відбувається. Назва однієї книги із циклу "Гра престолів" дає нам зрозуміти, сюжет не буде простий, а неочікувані повороти - річ до якої намагаєшся звикнути, але цього ніколи не вдається.
"Я вірно уявляю собі свої сильні та слабкі сторони. Моя головна зброя – то розум. У мого брата є меч, у короля Роберта – здоровенний келеп, а в мене – розум… який потребує книжок, щоб зберегти гостроту, як меч потребує гострильного бруска."
В деякі моменти, читаючи роман, зустрічаєш багато жорстокості, несправедливості, яких не хотілося б бачити до твоїх улюблених героїв, що відзначаються хорошими рисами. Але водночас тебе переповнюють інші емоції - ненависть до персонажів, що роблять тільки погані, жахливі речі. Джордж Мартін просто грається на наших емоціях і дуже важко інколи зрозуміти чи цей персонах поганий, чи добрий, тому що в один момент герой злий, а в інший він робить хороші вчинки. Але якраз усі ці речі вводять читача в оману та роблять твір неперевершеним. Так само зрозумів для себе, що, читаючи сагу "Пісня льоду і полум'я", потрібно намагатися не звикати до героїв, які тобі імпонують, адже, як сказав сам автор - "Сюжет буде різний, але я всіх вб'ю".
"Є старі рани, які не гояться з часом, а починають спливати кров'ю від бодай одного нерозсудливого слова."
Наразі українською видані три книги із цього циклу: Гра престолів (2013. 800 ст.), Битва королів (2014. 864 ст.) та Буря мечів (2015. 1152 ст.).


Оцінка від мене - величезна міцна п'ятірка. Тому для поціновувачів фентезі та взагалі для любителів хорошої літератури, раджу почитати цей надзвичайний цикл. А я ж у свою чергу буду чекати на наступне видання від Країни Мрій.

Немає коментарів:

Дописати коментар